Selasa, 20 Oktober 2009

KELEBIHAN WINDOWS XP vs WINDOWS 7

5 Kelebihan Windows XP
1. Melindungi komputer anda daripada lampiran yang merosakkan
setiap kali anda menerima sisipan/lampiran tidak selamat dan berpotensi mengandungi virus, SP2 akan memberi amaran. Virus-virus ini boleh merebak melalui Internet Explorer, Microsoft Outlook Express, dan Windows Messenger.

2. Meningkatkan privasi ketika melayari Web
SP2 membantu melindungi maklumat-maklumat peribadi pada PC dengan penyelarasan keselamatan kepada fail-fail dan bahan yang dimuat turun menggunakan Internet Explorer.

3. Mengawal sendiri penyelarasan keselamatan
Windows Security Center membolehkan anda melihat dengan mudah status keselamatan dan menguruskan penyelarasan keselamatan utama dari satu tetingkap.

4. Mendapatkan pengemaskinian perisian dengan mudah
Automatic Updates Windows XP yang ditingkatkan memudahkan anda mengakses pengemaskinian Windows. Sebagai tambahan, teknologi baru telah dimasukkan bagi membantu pelanggan dial-up mendapatkan peningkatan dengan lebih berkesan.

5. Membantu melindungi alamat e-mel
Ciri tambahan Outlook Express membantu mengurangkan kemasukan emel-emel tidak diingini dengan menghadkan kebarangkalian alamat emel anda digunakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.



5 kelebihan windows 7

1. Lebih Cepat dan Stabil dari pada windows Vista.
Windows 7 ini memiliki performan yang lebih stabil daripada windows vista.Windows 7 juga lebih responsif dan lebih hemat dalam penggunaan baterai.

2. Anda dapat memilih Jaringan Wireless Hanya dengan 1 klik dari system tray.
Mempunyai langkah yang praktis dalam memilih jaringan wireless yaitu anda dapat memilih Jaringan Wireless hanya dengan 1 klik dari system tray

3. Menampilkan pesan peringatan jika ada perubahan dalam komputer anda.
System akan menampilkan laporan jika terjadi perubahan terhadap komputer anda.AKan menampilkan pesan peringatan saat system komputer anda ada yang berubah dan anda juga dapat mensetting tingkat privasi tersebut.Mulai dari “tell me everything” sampai “don’t tell me squad”

4. Tidak adanya sidebar, tetapi mempunyai banyak gadget.
Pada windows 7 tidak adanya sidebar, tetapi gadget-gadget tetap ada dan dapat disetting sesuai keinginan anda.

5. Adanya Library yang dapat mengorganisasikan dokumen anda berdasarkan type.
Fitur Windows 7 adalah adanya library yang akan mengorganisasikan dokumen anda berdasarkan type

3 ulasan: